יחד עם התפתחות האינטרנט אשר נתן דחיפה רצינית לניצול מודל זה. בעזרת תוכנות מחשב, המותאמות במיוחד לצורך זה, ואתרי אינטרנט ייעודיים ניתן לבצע רכישות של מוצרים ושירותים, באופן אוטומטי.
משלוחי חבילות לחו״ל ודואר רשום במסגרת סחר אלקטרוני הפכו להיות חיזיון נפוץ בסחר העולמי.
מסחר אלקטרוני מתחלק לשתי קטגוריות ראשיות, כל אחת עם המאפיינים הייחודיים לה, ועם מגוון גדול של כלי תוכנה שמאפשרים אותה:
Business-to-Customer - B2C - עסקה הנקשרת בין גורם עסקי ללקוח פרטי ("עסקה קמעונאית"). תחום זה מטפל ברכש מוצרים על ידי לקוח מזדמן, בדרך כלל לקוח ביתי.
Business-to-Business - B2B - עסקה הנקשרת בין שני גורמים עסקיים ("עסקה סיטונאית"). תחום זה מטפל בביצוע עסקאות בין ארגונים.
ביוני 2003 הוסדרו בישראל תקנות מס הכנסה המאפשרות שימוש בחשבונית אלקטרונית. מאז, מתרחבת בישראל רשת של ספקים ולקוחות אשר מיישמים חיבור B2B גם עבור הזמנות רכש וחשבוניות.
המהפכה הכלכלית והחברתית מואצת במידה רבה על ידי יצירת תשתית מידע עולמית באמצעות רשת האינטרנט. תשתית זו, המגשרת על פני ריחוק גאוגרפי ועל פני פערי זמן, תופעת המסחר האלקטרוני משנה במידה ניכרת את כלל מערכת היחסים בין השותפים למסחר, ומקרבת את מאפייני השוק לתנאי שוק מודרני – חדש ודינמי ומאפשר קבלת מידע רב על האפשרויות בשוק.פיתוחו של המסחר אלקטרוני צופן יתרונות רבים לכלל הגורמים הפעילים בסחר - עסקיים ופרטיים. הקונה מקצר את הזמן לאיתור המוצר, משווה בין מוצרים זהים, יכול לרכוש את המוצר מכל העולם (אין מגבלה לשוק המקומי).
לוגיסטיקה לוגיסטיקה לוגיסטיקה
לכלל היתרונות המשמעותיים במסחר האלקטרוני ,נוסף נושא שלעיתים נשכח לחצר האחורית והיא הלוגיסטיקה, חברות המוכרות באינטרנט מתבססות על שוק השילוח הארצי והבינלאומי.חברות השילוח הגדולות הבינו מיד שמתגלגל לפתחם תפוח לוהט ,והחלו בהשקעות אדירות בתשתיות וארגון וחשיבה חדשים והכל כדי לרצות את הקונים/מוכרים.כאשר לנגד עיניהם מונחות שני שיקולים עיקרים:
1 מחיר שילוח ראלי
2 שרות איכותי הכולל אישורי מסירה
האלטרנטיביות הקיימות בשוק היו שירותי הבלדרות (אקספרס) שהוא שירות מעולה ,אבל חסרונו היה שהוא היה יקר מאוד ביחס לרכישת המוצר.
האלטרנטיבה השנייה של הקונים /מוכרים הייתה פנייה לביתי דואר ,באמצעות שרותי הדואר הרשום הכוללים אישורי מסירה.
בתי הדואר העולמים התחילו לקבל מאות ואלפי חבילות בכל יום , וההערכות שלהם לא עמדה בציפיות המקובלות , משלוחים "נתקעו" בבתי המכס ובהעברת המשלוחים מארץ לארץ ובהערכות לקויה ,שגרמו לעומס רב בסניפי הדואר ולחוויות קניה לא נעימות.
את האתגר התפעולי הזה מינפו 2 בתי דואר גדולים :
- הדואר הצרפתי
- הדואר השווייצרי
חברות ענק אלו יסדו לפני כשנתיים את חברת Asendia
שילוב שני בתי דואר גדולים הפרוסים בכל העולם , ובעלי יכולת יכולות לענות על הצרכים המשתנים בשוק סחר האלקטרוני ויכולות החברה לעבוד עם בתי המכס בעולם.
כדי לשלוח מישראל שילוח איכותי ויכולת מעקב למעלה מ220 מדינות –כולל העולם הערבי יש צורך לעבוד עם חברת דואר גדולה אמינה, ובעלת יכולת של שירות לקוחות אמין וזמין בעלת שני מרכזי תפעול גדולים באירופה פריז ,ופרנקפורט.ומספר מרכזי תפעול בארה"ב.
בחר באייר מייל אקספרס כמשלח שלך ,הצטרף לעוד לקוחות השולחים עם אייר מייל אקספרס בע"מ נציגת הדואר הצרפתי ASENDIA בישראל .
לקבלת מחירון ומידע צלצל 08-9300633